Naar de homepage

« Nu actueel
   op jouwNAV

ForumForum

Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

3 pagina's V   1 2 3 >  
Reageer op onderwerpStart nieuw onderwerp
Dot Special: Drie toppers op de weegschaal gelegd
 Rob Ot
plaatsen 21-12-2007, 13:47
Bericht #1

Reactie-robot
Bekijk de devices en jouwSpots van dit lid!

Groep: Robot
Sinds: 1-04-05

Geplaatste special:

Nu op jouwNAV:
Drie toppers op de weegschaal gelegd

Garmin, Mio en TomTom betreden het strijdtoneel met hun nieuwste topmodellen. Wij vergelijking de devices op basis van hun specificaties en prestaties.

Klik op de kop om de special te bekijken...

Klik op 'REAGEER' als je op deze special wilt reageren...

De redactie
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 Catman
plaatsen 21-12-2007, 17:45
Bericht #2

...

Groep: Leden
Sinds: 12-10-06

Ziet er goed uit, maar een jaartje vroeger kan ook geen kwaad rolleyes.gif
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 Nick
plaatsen 21-12-2007, 18:13
Bericht #3

jouwAdmin

Groep: Admin
Sinds: 14-09-04
Van: Oegstgeest

Een jaartje vroeger? wacko.gif

--------------------
Nieuw: iTomTom. Alles over TomTom voor de iPhone...
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 Gerard001
plaatsen 21-12-2007, 18:20
Bericht #4

300+ poster

Groep: Actieve leden
Sinds: 12-05-06

Nick, mijn compliment voor deze nette vergelijking. Ondanks het verschil in prijs is het mogelijk om je keuze mede te maken op basis van objectieve meetgegevens. Een vraag, wellicht hebben jullie tijdens de ritten die jullie gemaakt hebben met de 3 PND's ervaring opgedaan met de diverse automounts en kunnen jullie daar iets over schrijven? Ik ben namelijk van mening dat het plezier van je PND in grote mate afhangt van je automount. Ik bedoel een PND die erg trilt of zakt tijdens het rijden, zal toch een bron van ergernis zijn

--------------------
TT GO 510
Benelux 825.2158
1 GB SD kaart van SanDisk Ultra III
Firmware 7.903
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 jlvandeboten
plaatsen 21-12-2007, 18:23
Bericht #5

25+ poster

Sinds: 18-11-07

Geef mij maar de Tomtom...moet helaas nog even wachten...
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 Nick
plaatsen 21-12-2007, 18:30
Bericht #6

jouwAdmin

QUOTE(Gerard001 @ 21-12-2007, 18:20) *
...wellicht hebben jullie tijdens de ritten die jullie gemaakt hebben met de 3 PND's ervaring opgedaan met de diverse automounts en kunnen jullie daar iets over schrijven?

Op het gevaar af weer subjectief te zijn:

Bart was in de review van de Mio erg te spreken over de stabiliteit van de houder. Maar het is wel een enorm bakbeest hoor. De (passieve) houder van de TomTom is uiterst simpel maar voldoet bij mij al maanden erg goed. De Garmin heb ik niet veel rij-ervaring mee, maar ook die houder oogt erg solide.

Ik zou me over de automount dus niet al te veel zorgen maken.

--------------------
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 Pronto
plaatsen 21-12-2007, 18:33
Bericht #7

50+ poster

Sinds: 27-02-05

Complimenten voor dit overzicht zeg! Moet een boel werk geweest zijn!

Ik heb ter vergelijking even op een rij gezet bij welk onderdeel de drie het best en bij welke ze het slechts scoren:

Mio C620t
Plus: prijs, gewicht, 3d-kaarten, video afspelen, minste kliks nodig
Min: grootte autohouder, minste kaartdekking, geen TTS, geen FM-zender, slechtste batterij, minste prestaties.

Garmin nüvi 760T
Plus: omvang, draagtasje.
Min: geen lichtsensor, meeste kliks nodig.

TomTom GO 920T
Plus: kleinste autohouder, dockingstation, afstandsbediening, grootste kaartdekking, spraakbesturing, bewegingssensoren, beste batterij, beste prestaties.
Min: prijs, omvang, gewicht.
Dit bericht is bewerkt door Nick, 22-12-2007, 21:55
Reden: geen draagtasje bij Mio
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 Wegwerker
plaatsen 21-12-2007, 18:42
Bericht #8

25+ poster

Sinds: 19-10-04
Van: Weert

QUOTE(Pronto @ 21-12-2007, 20:33) *
Ik heb ter vergelijking even op een rij gezet bij welk onderdeel de drie het best en bij welke ze het slechts scoren:

Nou Pronto, ik was ook al met een overzichtje bezig. Ik heb eens geteld hoe vaak alle drie een groen, oranje of rood vakje hebben. Komt ie:

Mio: 20 x groen, 4 x oranje en 16 x rood
Garmin: 16 x groen, 12 x oranje en 12 x rood
TomTom: 26 x groen, 8 x oranje en 6 x rood

Stel nu dat we voor groen 2 punten geven, voor oranje 1 punt en voor rood natuurlijk 0. Ik snap ook wel dat het ene onderdeel veel belangrijker is dan het andere, maar even voor de gein:

Totaalscore:
Mio: 44 punten
Garmin: 44 punten
TomTom: 60 punten

Ach, voor wat het waard is... wink.gif
Dit bericht is bewerkt door Nick, 22-12-2007, 21:55
Reden: geen draagtasje bij Mio

--------------------
Werk aan de weg!
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 Buzzfuzz
plaatsen 21-12-2007, 20:53
Bericht #9

Moderator

Groep: Redactie
Sinds: 28-11-04

De in de tabel opgenomen prijs is wat we vandaag (21 december 2008) zouden moeten betalen bij onze huisleverancier GPSshop.nl. Houd in je achterhoofd dat de devices zeker online wel hier en daar goedkoper zijn te krijgen, maar dat dit een mooi gemiddelde is van de verkoopprijzen die je kunt tegenkomen

Inderdaad ja, de 920T kan je met gemak voor 440 euro krijgen, desondanks een mooie review en blij te zien dat de 920T 60 puntjes haalt.

--------------------
TT 940 LIVE Sandisk 16GB MSDHC + active dock met TMC/Ipod, 8.370 West en midden Europa v8.15.2003 / VS-Canada V8.15.2003
Phone: Sony Ericsson C902 + Sandisk 4GB Micro Memory Stick
Connected by: Pioneer P700BT + Ipod Classic 120GB
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 poseidon
plaatsen 21-12-2007, 21:15
Bericht #10

1.000+ MegaPoster

Sinds: 12-08-06

Ook al ben ik het dan niet altijd met je eens ......Heel netjes gedaan, Nick good.gif Ik ga van deze drie voor de 920T.

dirol.gif
Poseidon

--------------------
The Mighty TT One v2 (SD)
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 germ
plaatsen 21-12-2007, 21:19
Bericht #11

1.000+ MegaPoster

Sinds: 10-07-06

QUOTE(poseidon @ 21-12-2007, 21:15) *
Ook al ben ik het dan niet altijd met je eens ......Heel netjes gedaan, Nick good.gif Ik ga van deze drie voor de 920T.

dirol.gif
Poseidon

Ik ook.
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 bwakker
plaatsen 22-12-2007, 00:40
Bericht #12

10+ poster

Sinds: 21-11-07

Ik heb een nuvi 760t gekocht, nadat ik een mio c520t en een tomtom one xl geprobeerd heb.
Weliswaar niet de c620t en de tomtom 920, maar toch een paar opmerkingen:

De nuvi heeft duidelijk de minste features. En hoewel ik zelf een gadget freak ben, als apparaat voor de auto om de weg van a naar b te vinden zijn er belangrijkere dingen dan features. Het gebruiksgemak staat wat mij betreft voorop, en hier is garmin onovertroffen.

Belangrijk punt voor mij: een aktieve houder (geen kabels vast/losmaken wanneer je de gps meeneemt), tomtom valt af.

Goede tmc ontvangst: tomtom valt af.

De mio is niet slecht, maar heeft en te druk scherm met vele kleine overlay knopjes erop e.d., nauwelijks veilig te bedienen tijdens het rijden.

De routeberekening van de garmin is m.i. de beste.

Na lang wikken en wegen is het voor mij dus de nuvi 760 t geworden. Weliswaar een "saai" apparaat, zonder veel toeters en bellen maar toch de duurste. Maar qua qualiteit en gebruiksgemakt de beste, en dat telt.
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 leopard
plaatsen 22-12-2007, 07:14
Bericht #13

25+ poster

Sinds: 1-12-07

Heb zelf ook een Garmin 660 met tmc en een TT 720T. Beeld van de Garmin is wat schokkerij tijdens het rijden. Berekeningen inderdaad zoals het in de vergelijking uitgelegd is. Wel geprobeerd in de Kempen België!
Garmin is heel stabiel en naar mijn weten nooit een reset moeten doen. Bij TT 720T wel. Garmin heeft minder toeters en bellen tenzij je er voor betaald, woordenboek, vertaling enz..
De houder van de TT is veel minder in kwaliteit dan de 660. Ik persoonlijk vind de garmin mooier, maar heb de keuze gemaakt voor TT en mijn vader krijgt de 660 wink.gif
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 navi16
plaatsen 22-12-2007, 14:50
Bericht #14

...

Sinds: 8-12-07

voor mij ook TomTom
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 paullariviere
plaatsen 22-12-2007, 19:52
Bericht #15

...

Sinds: 16-10-07

Heb onlangs een gps mio 620t gekocht via gpsshop.be. Deze werd de dag nadien reeds thuisgeleverd, maar in tegenstelling tot deze review zat er geen draagtasje in de doos.
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 Felison16
plaatsen 22-12-2007, 20:45
Bericht #16

25+ poster

Sinds: 15-12-07

Sinds gisteren van een HP-iPAQ met TT-Nav.6 overgestapt naar de TT920T. Een enorme vooruitgang. Wel heb ik gelijk een houder van Brodit gekocht zodat ik niet steeds met die zuignap moet werken. Maandag wordt deze ingebouwd; dan zijn de draden ook netjes weggewerkt.
Gisteren op weg naar huis; de HP-iPAQ in zijn vaste houder; TT920T met de zuignap tegen het linker voorruitje. Kwam na zo'n klein half uur bij het optrekken van een stoplicht gelijk naar beneden gezeild. Misschien had ik hem nog wat harder moeten aandrukken ... blush.gif

Voor de rest alleen maar erg clapping.gif met mijn TT920T

--------------------

Jan Gijs
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 Nick
plaatsen 22-12-2007, 21:54
Bericht #17

jouwAdmin

QUOTE(paullariviere @ 22-12-2007, 19:52) *
Heb onlangs een gps mio 620t gekocht (...), maar in tegenstelling tot deze review zat er geen draagtasje in de doos.

Oeps, je hebt gelijk. Foutje van mij...

Is inmiddels aangepast in de tabel. Ik heb tevens de vrijheid genomen de posts van Pronto en WegWerker aan te passen, zodat die ook weer kloppen...

--------------------
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 Peter
plaatsen 23-12-2007, 00:09
Bericht #18

Moderator

Groep: Redactie
Sinds: 6-11-04
Van: Almelo

QUOTE(Felison16 @ 22-12-2007, 20:45) *
Voor de rest alleen maar erg clapping.gif met mijn TT920T

off_topic:

Misschien dat je de microfoon wat verder kan openzetten van de TT920T.
Uit je antwoord lijkt het haast wel of je de instructies moet schreeuwen wink.gif biggrin.gif

--------------------
Navigon 7310
Het mooiste van arriveren?
.....De weg er naar toe.
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 adriaantje
plaatsen 23-12-2007, 14:41
Bericht #19

1.000+ MegaPoster

Sinds: 24-10-04
Van: Wijnegem

QUOTE(bwakker @ 22-12-2007, 00:40) *
Belangrijk punt voor mij: een aktieve houder (geen kabels vast/losmaken wanneer je de gps meeneemt), tomtom valt af.

Absoluut mee eens.
Ik zou hem zelfs onder die voorwaarden (telkens het gevecht met de kabels) niet in overweging nemen.

--------------------
JouwNAV. The right stuff.
(TT 910 en TT Classic.)
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht
 ahhha
plaatsen 24-12-2007, 11:07
Bericht #20

...

Sinds: 24-12-07

Prima vergelijking. Net wat ik nodig heb. Ik heb keuze teruggebracht tot het drietal Mio 620t, Garmin 760t en TomTom 720t. Heb nu een Mio 620t, maar kan deze nog inruilen. Enkele ritten mee gemaakt, maar heb nog twijfels over het systeem. Kunne jullie mij misschien verder helpen.
In de test staat niets over GPS fix, dit lijkt mij ook redelijk objectief te meten; bij aanzetten, bij verlies signaal in tunnels. Hoe is de snelheid van herberekeningen?
De c620t heeft mij tijdens ritten tussen Leiden, Gouda en Alphen aan de Rijn regelmatig van de snelweg af geleid terwijl mij dat niet de beste (snelste) keuze leek. Na vergelijking met routeplanners op internet (ANWB, locatie net, ViaMichelin, map24) merk ik daar ook sterke verschillen. Maar daar zijn vaak meer mogelijkheden de route te beïnvloeden: juist wel/geen snelweg etc. De c620t was niet van zijn plan af te helpen en wilde kilometers lang dat ik zou omdraaien en zijn ideeën ging volgen. Ik kan geen truc vinden om dit aan te passen en ben ook nieuwsgierig hoe Tomtom 720t hiermee omgaat.
Mapshare heeft redelijk wat mogelijkheden om aanpassingen te doen op bestaande wegen. Kan je ook nieuwe wegen toevoegen? Heeft iemand info over de daadwerkelijke resultaten van Mapshare of levert het in de praktijk niet veel op? In de Mio 620t kan ik wegen blokkeren, die info slechts niet delen. Is dat in de praktijk echt minder effectief dan mapshare?
De 3d mapping is wel erg mooi: bruggen en viaducten lopen echt over water/andere wegen heen. Volgens winkel waar ik systeem heb gekocht heeft Tomtom 920 deze weergave ook. Dit zie ik niet in de test terug. Wat is de waarheid nu?

Excuses, flink wat vragen. Ben dat ook erg bezig met de keuze die voor me ligt. Dank voor alle reacties. Als iemand een vraag heeft over de Mio c620t, ik heb deze nog zeker een week in huis. Daarna miscchien een Tomtom 720t biggrin.gif
Naar bovenkant pagina

+Citeer dit bericht

3 pagina's V   1 2 3 >
Reageer op onderwerpStart nieuw onderwerp
In totaal bekijken op dit moment 1 bezoekers dit topic. Daaronder 1 gast(en) en 0 anonieme leden.
De hier nu actieve leden zijn:

Print-versie Het is nu: 8-09, 00:17