Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Nuttige plaatsen broddelwerk ?
jouwNAV | Forum > PND-MERKEN > T O M T O M > TT hardware
movent
Even een camping van vrienden in de buurt ,( Z- Frankrijk) opzoeken bij nuttige plaatsen.
Volgens T T is de dichtsbijzijnde camping ruim 80 K M verderop. wacko.gif

Doe ik iets verkeerd of hoe zit dat ?
Peter
Je doet niets verkeerd.

Ga er maar van uit dat de database camping niet compleet is.
Meestal zijn er goede poi's te vinden op internet van je voorkeur.

En als je >> deze << database er in had gezet, had je 'm vrijwel zeker gevonden..... maar dat is achteraf praten.
Ronk
Deze database is idd zeer uitgebreid.
Sommige campings staan niet helemaal correct op coordinaat.
Meestal is dat geen probleem.
Maar er zijn campings die zeer slecht aangegeven staan.
De makers van de site kunnen echter niet alles controleren.
Maar toch hulde voor de makers van archies campings good.gif

groeten Ron
movent
Dus mag ik vaststellen dat mijn conclusie over , nuttige plaatsen, juist is, vooral wanneer je weet en ziet dat er tien, zoniet honderdtallen campings vlak in de buurt zijn . sad.gif

En inderdaad archies campings is top.
Peter
Die conclusie is juist, maar elk navigatiemerk heeft daar last van.
TT heeft wel een erg uitgebreide database van pois ten opzichte van andere merken.
Mijn ervaring in het algemeen is: hoe verder van NL, hoe kariger het aanbod pois.
Dat is bij het ene merk erger dan het andere merk

Poi's is nu eenmaal een bijkomstigheid en heeft niet de hoogste prioriteit.
adriaantje
Als je bedenkt dat TT via hun HOME zelf de campings van Archie en de duizenden Campings van ANWB beschikbaar maakt, is het inderdaad lachwekkend dat hun eigenste POI brouwsel hieromterent zo'n mager figuur slaat.
Archie's Snelwegcampings
Mocht er iemand zijn (Ronk?) die een camping vindt waarvan de positie van de ingang meer dan 25 meter afwijkt van wat mijn poi's aangeven, stuur me alsjeblieft een berichtje!!!!!!!!!!!!!!

Het is inderdaad onmogelijk voor mij (jawel enkelvoud) alle meer dan 21000 campings perfect in beeld te krijgen zonder de hulp van ons allen. Maar laat het dan dus aub wel even weten , natuurlijk bij voorkeur met wat aanwijzingen om het te verbeteren, als het kan zelfs met de juiste coördinaten.

Niet alleen ik zal je er dankbaar voor zijn, maar ook al die honderdduizenden andere kampeerders in Europa die gebruikmaken van mijn poi's!

Verder dank voor de positieve opmerkingen!

Archie
www.archiescampings.eu

ps: mijn poi's op tomtom-home zijn punt 1 daar illegaal geplaatst en punt 2 zwaar verouderd!
adriaantje
QUOTE(Archie's Snelwegcampings @ 2-07-2009, 00:45) *
ps: mijn poi's op tomtom-home zijn punt 1 daar illegaal geplaatst en punt 2 zwaar verouderd!

Waarvan akte.
Voor het origineel materiaal zie <<hier>>, zoals Peter reeds aangaf.
Ronk
QUOTE(Archie's Snelwegcampings @ 2-07-2009, 00:45) *
Mocht er iemand zijn (Ronk?) die een camping vindt waarvan de positie van de ingang meer dan 25 meter afwijkt van wat mijn poi's aangeven, stuur me alsjeblieft een berichtje!!!!!!!!!!!!!!

Het is inderdaad onmogelijk voor mij (jawel enkelvoud) alle meer dan 21000 campings perfect in beeld te krijgen zonder de hulp van ons allen. Maar laat het dan dus aub wel even weten , natuurlijk bij voorkeur met wat aanwijzingen om het te verbeteren, als het kan zelfs met de juiste coördinaten.

Niet alleen ik zal je er dankbaar voor zijn, maar ook al die honderdduizenden andere kampeerders in Europa die gebruikmaken van mijn poi's!

Verder dank voor de positieve opmerkingen!

Archie
www.archiescampings.eu

HAllo Archie

Het ging om camping Domaine La Bastide in Nimes .
Ik zie nu dat jij hem ook al aangepast hebt good.gif sorrie voor deze fout van mij. blush.gif
Mij ouders proberen in de winter op weg naar Spanje op deze camping te staan.
de eerste keer ( in het donker ) gaf de TT al aan bestemming bereikt terwijl ze nog zeker 2 km verder moesten zijn.
Na lang zoeken en samen met een andere kampeerder uiteindelijk toch gevonden.
Ik heb voor mijn vader special een poi met winter campings aangemaakt en daar de coordinaten aangepast.
Zomers met licht vind je de campings altijd wel desnoods een andere, maar in de winter zijn er maar weinig campings onderweg open en in het donker lastig zoeken.
Maar we zijn heel blij met mensen zoals jij die alle campings verzameld en netjes op een rijtje zet. good.gif
Ik hoop dat je hiermee nog lang mee doorgaat. Bedankt voor je vele werk.
En als ik wat tegenkom stuur ik voortaan direct een bericht.

Groeten Ron
Jan C
QUOTE(movent @ 30-06-2009, 23:46) *
Dus mag ik vaststellen dat mijn conclusie over , nuttige plaatsen, juist is, vooral wanneer je weet en ziet dat er tien, zoniet honderdtallen campings vlak in de buurt zijn . sad.gif

En inderdaad archies campings is top.

De kwaliteit van data is afhankelijk van hoe: correct, compleet en relevant de data is. Ik gebruik zelf ook wel Archies camping database en kan niet vinden dat de kwaliteit goed is omdat de database groot is.

Op de afgelopen vakantie stond ik in Zweden op een bospad met de caravan om te constateren dat de opgegeven camping Helmsjövik in Örkeljunga (N: 56.28950 E: 13.34200) niet bestaat of althans daar niet ligt. Terwijl ik op de terugreis in Duitsland overnachtte op de camping: Seeperdchen in Scharbeutz/Ostsee (N: 54.02348 E: 10.74004) die weer niet in Archies database was opgenomen.

Als je op een smal bospad staat met een grote caravan, waar je moeilijk kan keren heb je spijt dat je de veel kleinere database van de ANWB, Tomtom of van SCR (Zweedse vereniging van campingeigenaren) niet hebt gebruikt.

Een POI-campingbestand wordt primair gebruikt om een geschikte camping te vinden en dan is het goed indien bijv. de ANWB of Tomtom een voorselectie heeft gemaakt, zodat je niet op een klein, achteraf gelegen campinkje komt te staan waar het vies is en met weinig faciliteiten

Meer is lang niet altijd beter.
movent
QUOTE(Jan C @ 4-08-2009, 10:02) *
De kwaliteit van data is afhankelijk van hoe: correct, compleet en relevant de data is. Ik gebruik zelf ook wel Archies camping database en kan niet vinden dat de kwaliteit goed is omdat de database groot is.

Als je op een smal bospad staat met een grote caravan, waar je moeilijk kan keren heb je spijt dat je de veel kleinere database van de ANWB, Tomtom of van SCR (Zweedse vereniging van campingeigenaren) niet hebt gebruikt.

Meer is lang niet altijd beter.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen ja, de vogels in het bos waren wel even stil zeker. rofl.gif
adriaantje
QUOTE(Jan C @ 4-08-2009, 10:02) *
Een POI-campingbestand wordt primair gebruikt om een geschikte camping te vinden en dan is het goed indien bijv. de ANWB of Tomtom een voorselectie heeft gemaakt.

QUOTE(movent @ 30-06-2009, 23:20) *
Volgens T T is de dichtsbijzijnde camping ruim 80 K M verderop. wacko.gif

Zou het kunnen dat de selectienormen bij TT zeer hoog liggen ? smile.gif
movent
QUOTE(adriaantje @ 4-08-2009, 10:49) *
Zou het kunnen dat de selectienormen bij TT zeer hoog liggen ? smile.gif

Zoals Peter al aangaf, hoe verder van NL hoe minder pois. Ben in demo wat plaatsen opgezocht in Frankrijk.
plaats.--------------- dichtsbijzijnde camping.
Parijs --- du bois de boulonge 8,6 km
Avignon--- les champs blancs 129 km
Le Muy --- roma 90,7 km
Het vreemde is echter dat bij Villach in Oostenrijk wel alle campings dichtbij ( vanaf enige km ) worden weergegeven. Dat ligt toch ook niet bij de deur.

unknw.gif
adriaantje
Het zijn inderdaad vooral de campings in Frankrijk die stiefmoederlijk worden behandeld.
germ
>>ICI<< aanklikken (achter de groen gekleurde letters) .
Misschien, staat er wel iets tussen.
Peter
QUOTE(adriaantje @ 4-08-2009, 23:54) *
Het zijn inderdaad vooral de campings in Frankrijk die stiefmoederlijk worden behandeld.

Enkele keren in Zuid_Spanje geweest tussen Malaga en Gibraltar, maar ook de "medische" pois waren m.i erg slecht voorzien.
Juist die zaken die je in nood hard nodig kan zijn, kan je niet vertrouwen op het poiaanbod van je nav, ongeacht of het Navigon of TT is.
Op zich vind ik het wel een vreemde zaak.
movent
QUOTE(germ @ 5-08-2009, 00:36) *
>>ICI<< aanklikken (achter de groen gekleurde letters) .
Misschien, staat er wel iets tussen.

Ze staan er al op, zo te zien erg uitgebreid met ster waardering ervoor. Nog bedankt. good.gif

EDIT- Archies is toch completer.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.