Wie kan mij helpen? Ik heb een TTGo classic van het allereerste begin (nu bijna 2 jaar oud). Ik heb het volgende probleem. De Accu houdt totaal geen voeding meer vast. Dit is best lastig want hierdoor start de Go na elke uitschakeling weer opnieuw op (met tromgeroffel). Tevens heeft hij geen ontvangst meer en duurt het weer enige tijd voordat dit weer het geval is (na als na een reset) de klok loopt achter etc etc. Al met al gewoon lastig! Wie heeft er een oplossing voor dit probleem? Opsturen naar TomTom voor 175,00 euro is voor mij geen optie. Nieuwe systemen liggen immers in de winkel voor 199,00 euro. Is er iemand die een winkel weet die dergelijke reparatie's wel uitvoert? Ik woon in het midden van het land (NL).
QUOTE(Mezza @ 28-03, 08:36)

Opsturen naar TomTom voor 175,00 euro is voor mij geen optie. Nieuwe systemen liggen immers in de winkel voor 199,00 euro.
Dat zou ik dus ook nooit doen in dit geval. Zoals bekend werkt TT met ruilapparaten. Je krijgt dan wel een kwalitatief gelijkwaardig produkt terug, althans dat wordt beweerd, maar niemand weet wat de conditie van de accu is.
De kans dat je dan een TT treft, met een kwalitatief slechtere accu dan een nieuwe accu is dus levensgroot aanwezig.
Indien er toch gekozen wordt voor reparatie dan expliciet aangeven dat je jouw eigen TT terug wil hebben na reparatie. TT zou ik dan ook voorzien van een merkje
Willem02
28-03-2006, 09:37
Je kan ook zelf de accu vervangen , lit ion 3,7 volt 2200 mah varta li 18650 ,
verkrijgbaar bij Conrad.nl , Farnell +/- 25 euro . :P
Of je kan je TT opsturen naar de Sat Nav Shop in GB en je krijgt je < eigen> TT gerepareerd
retour . WWW.satnav-shop.com
Of Conrad de batterijen verkoopt betwijfel ik, want ik kan ze in niet een catalogus vinden.
De batterijen van het type LIC 18650 2200 mA zijn ook te koop via Marktplaats/Ebay en kosten daar stukken minder dan die van TT. Met het oog op het hiervoor genoemde probleem heb ik nu reeds 2 accu's in mijn bezit. Gekocht via Ebay. Ze zijn nieuw en van het merk Panansonic met een capaciteit van 2250 mA.
Wie kan solderen ( er zit nog geen kabeltje aan ) en de TTG kan openen kan de batterij zelf vervangen. Ik schat de kosten van vervanging dan rond de € 50 zonder verzendkosten/verzekering.
Bedoelde batterij is echter ook te koop met stroomkabeltje. Dan is het vervangen al helemaal geen probleem.
Jaap
Ook schandalig dat die batterij het nog geen 2 jaar volhoudt... en dan 175 durven vragen !!
En heb je dan wel de garantie dat er een nieuwe batterij insteekt ( zoals Pjottr al aangeeft)
Dat moet toch beter kunnen !
QUOTE(amai @ 28-03, 11:56)

Ook schandalig dat die batterij het nog geen 2 jaar volhoudt... en dan 175 durven vragen !!
En heb je dan wel de garantie dat er een nieuwe batterij insteekt ( zoals Pjottr al aangeeft)
Dat moet toch beter kunnen !

Normaal wordt een reparatie TTG uitgewisseld. Het uitgewisselde apparaat is kwalitatief gelijkwaardig als het ingeleverde. De volgende situatie lijkt mij reëel in de praktijk:
Klant A: levert een TTG in met een defekt scherm. Die wordt gerepareerd. TTG die reeds gereed is wordt naar klant A teruggestuurd.
Klant B: levert een TTG in met een defekte accu.
Klant B: krijgt per omgaand het gerepareerde apparaat van klant A indien deze gereed is.
Klant C: levert een TTG in omdat ie helemaal niets meer doet.
Klant C: ontvangt het gerepareerde apparaat van klant B
En zo kun je eindeloos doorgaan.
Zoals eerder door verschillende forumleden opgemerkt blijkt veelal na ontvangst van een gerepareerd toestel, dat er compleet andere favorieten en/of adressen in staan dan dat ze zelf hadden ingegeven.
Mijn probleem blijft bestaan ondanks diverse goedbedoelde adviezen van TomTom over het instaleren van nieuwe updates en het echt leegmaken van de batterij en daarna weer gaan "trainen" van de batterij. Deze accu is leger dan leeg en doet totaal niets meer! In de auto is hij wel te gebruiken maar start hij alleen iedere keer helemaal opnieuwe op (met tromgeroffel). Wie o wie kend iemand of een adres waar ik mijn tomtom go kan laten reparen?
phoenix
28-03-2006, 13:38
QUOTE(Mezza @ 28-03, 14:16)

Mijn probleem blijft bestaan ondanks diverse goedbedoelde adviezen van TomTom over het instaleren van nieuwe updates en het echt leegmaken van de batterij en daarna weer gaan "trainen" van de batterij. Deze accu is leger dan leeg en doet totaal niets meer! In de auto is hij wel te gebruiken maar start hij alleen iedere keer helemaal opnieuwe op (met tromgeroffel). Wie o wie kend iemand of een adres waar ik mijn tomtom go kan laten reparen?
www.tomtom.nl
QUOTE(phoenix @ 28-03, 14:38)

www.tomtom.nl
Voor 175,00 euro zeker! Mooi niet dus!
QUOTE(Pjottr @ 28-03, 12:48)

Normaal wordt een reparatie TTG uitgewisseld. Het uitgewisselde apparaat is kwalitatief gelijkwaardig als het ingeleverde. De volgende situatie lijkt mij reëel in de praktijk:
Klant A: levert een TTG in met een defekt scherm. Die wordt gerepareerd. TTG die reeds gereed is wordt naar klant A teruggestuurd.
Klant B: levert een TTG in met een defekte accu.
Klant B: krijgt per omgaand het gerepareerde apparaat van klant A indien deze gereed is.
Klant C: levert een TTG in omdat ie helemaal niets meer doet.
Klant C: ontvangt het gerepareerde apparaat van klant B
En zo kun je eindeloos doorgaan.
Zoals eerder door verschillende forumleden opgemerkt blijkt veelal na ontvangst van een gerepareerd toestel, dat er compleet andere favorieten en/of adressen in staan dan dat ze zelf hadden ingegeven.
Dus als ik het goed begrijp : 1 : Ik lever mijn Tomtom in wegens een defecte batterij
2 : Ik krijg de Tomtom van Klant B, weliswaar met een mooi nieuw
scherm maar met een batterij die pakweg een jaar oud is !
3 : Na een jaar zit ik weer met een batterij die "op" is
VINDEN JULLIE DAT NORMAAL EN DAT VOOR DE SOM VAN 175 EURO ? ?!?
Wat een kl*tesysteem is dat ?? Big Business voor de firma... SCHANDALIG !

:angry2:

:angry2:

0/10
zeezout
28-03-2006, 15:31
QUOTE(phoenix @ 28-03, 14:38)

www.tomtom.nl
Dit is een zeer flauw antwoord.
Ik geloof dat je de strekking van de vraag niet helemaal hebt meegekregen.
Het is in ieder geval geen antwoord waar Mezza iets mee kan.
De batterij elders bestellen (als je het juiste type kent) en zelf monteren is denk ik de goedkoopste oplossing. Mocht je dat niet aandurven dan is de vraag van Mezza of iemand een adresje kent heel logisch en anderen kunnen hun voordeel daarmee doen als er een nuttig adres uitkomt.
Mezza, ik heb je een pm gestuurd ! Misschien kan ik je helpen ?
Groeten, Jaap.
nu denk ik dat ik binnen een paar maanden misschien ook met dat probleem zou kunnen zitten en ik kan hem geen dag missen in mijn vrachtwagen.maar als je de tt stroom geeft via de sigarettenadaptor kan ik hem dan gewoon verder gebruiken????ik weet wel als de batterij plat is het uurwerk ook niet meer werkt maar dat is bij mij geen groot probleem,het enigste waar ik wat schrik voor heb is die slechte ontvangst(begrijp ik niet zo goed hoe dat kan) kortom de hoofdvraag is :kunt ge na dat uw batterij plat is u evengoed behelpen met de sigarettenadapter????
Zolang de TT via de 12 volt adapter aan de 12 volt van uw voertuig is aangesloten zal hij het doen.
Jaap.
Cees Ruijtenberg
28-03-2006, 16:55
dag allemaal,
Vorig jaar waren ze nog bij Farnell te koop, ik geloof 25 Euro. Alleen je baas kan daar inkopen(of je zou zelfstandig zijn). Je kunt via Farnell.com en daarna het Nederlandse gedeelte en kun je door een trefwoord langs alle batterijen heen lopen en kun je het bestelnummer traceren.
Groeten,
Cees
Cees Ruijtenberg
28-03-2006, 17:14
Dag mensen,
Toch maar even opgezocht
bestelcode Farnell 5088252 Euro 26,54 ex BTW . En dan te bedenken dat Farnell redelijk duur is
Inmiddels ben ik wel door een forumlid benaderd die aangeeft dat hij een 3 draads batterij heeft en er mogelijk verschillen bestaan, genoemd type hierboven is een tweedraads. Anderhalf jaar geleden heb ik mijn batterij bekeken en op basis daarvan de batterij uitgezocht. De derde draad kan een sense lijn zijn of een temperatuursensor, ik zal de verschillende zaken later onderzoeken om te zien of er varianten bestaan op dit verhaal en moet ik dit advies mogelijk aanpassen.
Gr.
Cees
Dus aan die batterij is wel aan te komen. Maar kan iemand ook instructies geven hoe je tommie's buikje met chirurgische precisie opereert en weer netjes dichtnaait.....zonder dat tommie of organen van tommie hierbij het leven laten....
alvast bedankt
QUOTE(mcel @ 28-03, 20:21)

Dus aan die batterij is wel aan te komen. Maar kan iemand ook instructies geven hoe je tommie's buikje met chirurgische precisie opereert en weer netjes dichtnaait.....zonder dat tommie of organen van tommie hierbij het leven laten....
alvast bedankt
Inderdaad de batterij is ruimschoots te verkrijgen. Ik sluit mij aan bij mcel, hoe krijg ik de TTG Classic open, wat voor schroevendraaier heb ik nodig (torx?). Wie heeft zijn TTG al wel eens open gehad en kan mij op weg helpen? Is dit werkelijk voor een "leek" te doen? Ik heb dit nog nooit eerder gedaan en ben daar best wel angstig voor.
TTG batterij vervangen: Voor de mensen die dit zelf willen doen, heb ik het hieronder gegeven citaat gevonden op My TTG Forum.
Groeten, Jaap.
Posted: Tue Dec 21, 2004 12:14 pm Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
gingernut777 wrote:
Why not just post pictures of "Step by Step" procedure of your 15 minute battery change on a TomTom Go.
I think Everybody would love to see it.
It's a good idea, but it will take some time (I'll need to find a digital camera for starters). Lets' use the photographs you've pointed out before.
Before proceeding reset the unit
1. Remove the front cover
2. Remove 4 screws holding the back cover
3. Remove the back cover
4. Remove two screws at the back of the processor board (next to the power and USB connectors - photo 3/7)
5. Undo the other two screws on the precessor board half way
6. Remove two screws holding the battery cover (they are just behind the speaker screws)
7. Carefully move the processor board out of the way and remove the battery cover (the battery cover is shown in the photo 6/7)
8. Undo one of the speaker screws (the one on the right) and bend the metal shield out of the way.
9. Disconnect the battery leads (white connector is at the left-hand bottom corner in the photo 5/7)
10. Remove the battery by (carefully) pulling the battery leads
11. Install the replacement battery (http://www.de-munter.be/bdmxhtml/bdme1/Varta%20Lithium%20ion.html of verkrijgbaar via Farnell of zelfs via Ebay
12. Proceed to assemble the unit in the reverse order.
As I said before - no soldering is required.
Back to top
Bij nader inzien blijkt nu dat er drie draadjes aan de batterij zitten. Het kon wel eens zijn dat het omwisselen van de batterij moeilijker is dan het zich laat aanzien. Ik moet mijn woorden en vermoedens dus ernstig bijstellen. Nader onderzoek is gewenst alvorens zomaar een Varta batt. te plaatsen. Gelukkig doet de mijne het nog en er is tenslotte nog de garantietermijn die nog niet verstreken is.
Jaap
SRNA513006
9-08-2006, 10:10
QUOTE(Jaap @ 31-03-2006, 19:49)

Bij nader inzien blijkt nu dat er drie draadjes aan de batterij zitten. Het kon wel eens zijn dat het omwisselen van de batterij moeilijker is dan het zich laat aanzien. Ik moet mijn woorden en vermoedens dus ernstig bijstellen. Nader onderzoek is gewenst .....
Jaap
Helaas is de discussie omtrent het vervangen van de batterij in maart spontaan gestopt toen bleek dat de vervanging toch niet zo eenvoudig was dan eerst aangenomen.
Aangezien ook de batterij van mijn Classic nu kuren vertoond (krijg de batterij eigenlijk niet meer vol) wordt het probleem voor mij weer actueel.
Zijn er op dit moment al forumleden die nu precies weten welk type batterij(en) er nu daadwerkelijk als vervanger in aanmerking kunnen komen en heeft al iemand ervaring opgedaan met het vervangen van de batterij?
Graag de discussie weer nieuw leven inblazen want vandaag of morgen zal iedere Classic gebruiker met dit probleem worden geconfronteerd. Wellicht is er iemand te vinden die voor een aangepaste vergoeding de batterij van de Classic en mogelijk ook nieuwere systemen wil vervangen.
Jürgen
QUOTE(SRNA513006 @ 9-08-2006, 11:10)

Helaas is de discussie omtrent het vervangen van de batterij in maart spontaan gestopt toen bleek dat de vervanging toch niet zo eenvoudig was dan eerst aangenomen.
Aangezien ook de batterij van mijn Classic nu kuren vertoond (krijg de batterij eigenlijk niet meer vol) wordt het probleem voor mij weer actueel.
Zijn er op dit moment al forumleden die nu precies weten welk type batterij(en) er nu daadwerkelijk als vervanger in aanmerking kunnen komen en heeft al iemand ervaring opgedaan met het vervangen van de batterij?
Graag de discussie weer nieuw leven inblazen want vandaag of morgen zal iedere Classic gebruiker met dit probleem worden geconfronteerd. Wellicht is er iemand te vinden die voor een aangepaste vergoeding de batterij van de Classic en mogelijk ook nieuwere systemen wil vervangen.
Jürgen
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Classic. Om die reden heb ik een nieuwe TTG910 gekocht.
adriaantje
9-08-2006, 12:19
Ik gun iederen een 910 hoor.
Maar als je de Go in de wagen aan het laadsnoer gebruikt, overleeft hij waarschijnlijk de auto waarin hij zich bevindt.
( Bij mij althans. Want mijnen auto verjaart niet meer.) :)
tomtomfan
9-08-2006, 13:09
QUOTE(adriaantje @ 9-08-2006, 13:19)

Ik gun iederen een 910 hoor.
Maar als je de Go in de wagen aan het laadsnoer gebruikt, overleeft hij waarschijnlijk de auto waarin hij zich bevindt.
( Bij mij althans. Want mijnen auto verjaart niet meer.) :)
Tenzij je met een kortsluiting in de batterij zit.
adriaantje
9-08-2006, 14:58
QUOTE(tomtomfan @ 9-08-2006, 14:09)

Tenzij je met een kortsluiting in de batterij zit.
Klopt.
Maar dat behoort tot de categorie "defecten", en heeft m.i. weinig te maken met een batterij die versleten is.
tomtomfan
9-08-2006, 15:38
QUOTE(adriaantje @ 9-08-2006, 15:58)

Klopt.
Maar dat behoort tot de categorie "defecten", en heeft m.i. weinig te maken met een batterij die versleten is.
"Versleten" zoals in jouw geval kan je nagaan als volgt:
reset de tomtom, zet hem aan en hou de aan-knop ingedrukt. Even later volgt wat systeeminfo.
Eén van de lijnen is : [Battery voltage 4159 mV]. In een "ideale" wereld zou dat 5000mV geven.
Nu wordt de batterij ook belast bij de controle zelf en kan je als regel stellen dat je 80% moet meten, ie. 4000mV. Lager dan 75% (3750 mV) is al een probleem voor een "nieuwe" batterij. Je TT zal nog naar behoren werken (zeker op de lader), maar stand-alone zal de batterij al een stuk minder lang meegaan.
Op die manier kan je "slijtage" vaststellen en eventueel tot de vaststelling komen dat je refurbished toestel een "oude" batterij bevat.
(ps. Bij mij dus een TTGO700 van 1 jaar oud, dagelijks 2-3 uur in gebruik)
QUOTE(tomtomfan @ 9-08-2006, 16:38)

"Versleten" zoals in jouw geval kan je nagaan als volgt:
reset de tomtom, zet hem aan en hou de aan-knop ingedrukt. Even later volgt wat systeeminfo.
Eén van de lijnen is : [Battery voltage 4159 mV]. In een "ideale" wereld zou dat 5000mV geven.
Nu wordt de batterij ook belast bij de controle zelf en kan je als regel stellen dat je 80% moet meten, ie. 4000mV. Lager dan 75% (3750 mV) is al een probleem voor een "nieuwe" batterij. Je TT zal nog naar behoren werken (zeker op de lader), maar stand-alone zal de batterij al een stuk minder lang meegaan.
Op die manier kan je "slijtage" vaststellen en eventueel tot de vaststelling komen dat je refurbished toestel een "oude" batterij bevat.
Even gecontroleerd: de batterij van mijn TTGo Classic geeft 3715 mV
adriaantje
9-08-2006, 15:49
2 Jaar oud, en als resultaat 3730 mV
Goed om weten.
tomtomfan
9-08-2006, 15:59
QUOTE(bo8by @ 9-08-2006, 16:47)

Even gecontroleerd: de batterij van mijn TTGo Classic geeft 3715 mV
QUOTE(adriaantje @ 9-08-2006, 16:49)

Goed om weten.
Volgens mij zijn dat dus batterijen in goede staat.
(ps. Altijd bepalen in volledig opgeladen toestand uiteraard)
adriaantje
9-08-2006, 16:22
QUOTE(tomtomfan @ 9-08-2006, 16:59)

Oei, Ik had ze bij nader inzien gemeten wanneer ze zo goed als leeg was. ''k had er te lang mee gespeeld. (We vertrekken morgenvroeg namelijk naar Frankrijk.) Om er hopelijk mijn "persoonlijke batterij" wat op te laden. :)
Mijn TTGo Classic heeft 4222 mv aan, heb deze gekocht in october 2004.
Heeft wel vandaag enkele uren aan het electrisch snoer gehangen,omwille van de nieuwe update firmware 6.15. Anderszijds laadt mijn TTGo Classic altijd automatisch na het starten van de auto.
Wellicht bespaart de externe antenne ook het laadvermogen van de batterij ?? :huh:
adriaantje
9-08-2006, 16:48
Ik dacht dat de ''externe" toch stroom verbruikt ?
QUOTE(adriaantje @ 9-08-2006, 17:48)

Ik dacht dat de ''externe" toch stroom verbruikt ?
Daarom ook mijn vraag, ook dit voorbeeld : een gsm verbruikt minder stroom als er een gsm-zendmast zich in de buurt bevindt. Daarom mijn opmerking.
Heb de mV nagekeken na het opladen van de TTGo Classic aan het electriciteitsnet,dus was volledig opgeladen.
Zal nogmaals de test doen dezer dagen na gebruik en het telkens opladen ervan in de auto.
4222 mV na bijna 2 jaar intensief gebruik, wilt dit dan ook zeggen dat de batterij
niet slap is ? Of hoe kan je dit aantonen ?
Opelmaster
9-08-2006, 18:06
mijn batterij heeft 4077 mV
compiled at 5 may 2006
adriaantje
9-08-2006, 19:11
QUOTE(adriaantje @ 9-08-2006, 16:49)

QUOTE(tomtomfan @ 9-08-2006, 16:59)

QUOTE(adriaantje @ 9-08-2006, 17:22)

Oei, Ik had ze bij nader inzien gemeten wanneer ze zo goed als leeg was.
Nu gemeten als ze volledig opgeladen is : 4139 mV.
Inderdaad een groot verschil tegenover een meting met een zo goed als lege batterij.
SRNA513006
10-08-2006, 06:49
Allemaal bedankt voor de voorgaande reacties maar schiet ik er wat mee op? Nauwelijks, ik weet nu wel hoe je de status van de batterij kunt controleren maar das was eigenlijk niet mijn vraag.
Mijn vraag was of er al iemand ervaring heeft opgedaan met het vervangen van de batterij. Dat mijn batterij versleten is weet ik nu wel zeker door de goede inbreng van enkele forumleden maar daarmee heb ik het probleem nog niet verholpen.
Ben nog steeds nieuwsgierig of er naast de door TomTom geboden mogelijkheid om tegen betaling van de overigens belachelijk hoge prijs van ¤ 175,= nog andere goedkopere mogelijkheden zijn om de batterij te vervangen.
Jürgen
opakuch
10-10-2007, 17:03
Heb net de batterij met succes vervangen..
Heb een batterij van de duitse ebay gehaald voor 19,95 (ex verzendkosten).
Hier zat het (3 draads) stekkertje al aan, dus geen soldeer werk..
Ik heb er voor de liefhebber wat foto´s van gemaakt..
Groetjes.
poseidon
11-10-2007, 19:08
QUOTE(opakuch @ 10-10-2007, 18:03)

Groetjes.
Kom maar op met die fotootjes. Altijd heilig ontzag gehad voor knutselaars

Welke batterij gekocht en gebruikt ?
Poseidon
ik hou wel van prutsen en waagstukjes,
maar heb nog nooit een one in m`n handen gehad dus ik ben beniuwt na je foto
De Zure
12-10-2007, 11:34
QUOTE(opakuch @ 10-10-2007, 18:03)

Groetjes.
kan je die foto's sture moet er ook aan geloven mijn 710 accu heeft het ook begeven
alvast bedankt
QUOTE(De Zure @ 12-10-2007, 12:34)

kan je die foto's sture moet er ook aan geloven mijn 710 accu heeft het ook begeven
alvast bedankt
De tomtom 710 heeft toch twee jaar garantie, ze zijn pas Mei 2006 uitgekomen,laat dit Tomtom maar uitzoeken,waarom dan zelf gaan rommelen.?????
succes npa
opakuch
14-10-2007, 17:54
Ok, bij de mail een bijlage toevoegen is niet mogelijk, dan maak ik er maar een how-to van..
-Grijze lijst rond het scherm er met beleid vanaf trekken, gewoon je nagels erachter en naar voren trekken.
-Achter de lijst zie je 4 torx (T8) schroefjes, deze moeten los. Voor een torx-bitje zitten ze net te diep, hier heb je dus een normale T8 schroevendraaier voor nodig.(of een goed passende gewone schroevendraaier..)
-Haal het binnenwerk uit de achterkant.
-Verwijder de speaker (2x torx T8 schroefjes)
-Draai de 4 torx schroefjes los (zie foto 1), is een kleinere torx maat, welke weet ik niet precies, maar met een pasgemaakte gewone schroevendraaier gaan ze ook los....
-Kantel de printplaat zodat je de batterij kan loshalen, stekkertje loshalen, en de nieuwe batterij in omgekeerde volgorde monteren.
-De rest weer monteren in de volgorde van loshalen.
Is echt een werkie van niks, kan in 5 minuten gedaan worden (mits passende torx schroevendraaiers voorhanden zijn).
link naar de ebay verkoper
http://search.stores.ebay.de/Trade-Shop_to...1085286QQsofpZ0Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel..
RobinvDongen
14-10-2007, 18:02
QUOTE(Mezza @ 28-03-2006, 08:36)

Wie kan mij helpen? Ik heb een TTGo classic van het allereerste begin (nu bijna 2 jaar oud). Ik heb het volgende probleem. De Accu houdt totaal geen voeding meer vast. Dit is best lastig want hierdoor start de Go na elke uitschakeling weer opnieuw op (met tromgeroffel). Tevens heeft hij geen ontvangst meer en duurt het weer enige tijd voordat dit weer het geval is (na als na een reset) de klok loopt achter etc etc. Al met al gewoon lastig! Wie heeft er een oplossing voor dit probleem? Opsturen naar TomTom voor 175,00 euro is voor mij geen optie. Nieuwe systemen liggen immers in de winkel voor 199,00 euro. Is er iemand die een winkel weet die dergelijke reparatie's wel uitvoert? Ik woon in het midden van het land (NL).
de prijs wordt bij TomTom bepaald per reparatie, ik zou eens een mail sturen, op de GO zit twee jaar gerantie- dus alsje een bewijs van betaling hebt is het nog gratis...
QUOTE(Pjottr @ 28-03-2006, 09:14)

Dat zou ik dus ook nooit doen in dit geval. Zoals bekend werkt TT met ruilapparaten. Je krijgt dan wel een kwalitatief gelijkwaardig produkt terug, althans dat wordt beweerd, maar niemand weet wat de conditie van de accu is.
De kans dat je dan een TT treft, met een kwalitatief slechtere accu dan een nieuwe accu is dus levensgroot aanwezig.
Indien er toch gekozen wordt voor reparatie dan expliciet aangeven dat je jouw eigen TT terug wil hebben na reparatie. TT zou ik dan ook voorzien van een merkje
TomTom heeft die procedure een jaar geleden veranderd en repareren nu het apparaat echt.
poseidon
18-10-2007, 23:20
QUOTE(opakuch @ 14-10-2007, 18:54)

Ok, bij de mail een bijlage toevoegen is niet mogelijk, dan maak ik er maar een how-to van..
Mooi werk, opa ! Begrijp nu dat geheel (kosten batterij, verzending, "werkloon") ruim gerekend ca EUR 40 mag kosten. Lachwekkend, afgezet tegen de EUR 175 die TT rekent. idd, afgezet

Thnx, opa !
Poseidon
horstjan
20-01-2008, 22:41
Ik heb een tt go 710 gekocht, ik blij en meteen opladen. Pak per ongeluk een identiek maar foute oplader van geen 5 maar 9volt. Dus accu zal wel naar de knoppen zijn. Ik heb alvast een mail naar TT verstuurd. Nu lees ik hier wat dat kan kosten en dat kan bruintje niet meer trekken. Hopenlijk gaat het mij nog lukken het zelf te repareren. Ook als het niet gaat lukken toch bedankt voor de tip.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.